Sprokkels uit een verloren ziel vol hoop

De wereld is een wrede plek waar Liefde heel af en toe de bovenhand haalt. Leven op deze wereld is dan ook altijd weer verloren lopen in het doolhof van de liefde, maar altijd ook blijven hopen dat je het perfecte centrum ooit vindt. Deze blog vertelt het verhaal van een miniscuul deeltje van dat grote doolhof dat wij wereld noemen...

24 november 2005

Het goede doel

Hoe komt het toch dat mensen "van het goede doel" altijd zo traag (van geest én handeling) zijn?

Wij hebben onlangs van ons oma nieuwe meubels - enfin haar oude meubels - gekregen. Dus moesten we ook onze oude meubels (tafel en kast) kwijt. Het groot hart in mij sprak met een boos stemmetje "Je gaat die meubels toch niet kapot hakken voor de haard? Maak eens iemand anders gelukkig. Kringloopwinkel, kringloopwinkel, kringloopwinkel..." Het hardnekkige stemmetje heeft me uiteindelijk ook overhaald.

Vandaag zouden de mensen van de kringloopwinkel onze meubels komen halen. Ergens tussen 13u en 16u hadden ze me aan de telefoon gezegd. "Kan dat niet wat specifieker, mevrouw?"
"Neen, meneer. We kunnen toch niet voorspellen hoe druk het verkeer zal zijn hé."
"?"

Soit. Een ganse middag languit in de zetel, wachten op... de kringloopwinkel. Om kwart voor vijf kreeg ik het op mijn heupen. Ik moest ook nog boodschappen doen! Foert, ik ben ermee weg.

Een kwartiertje later terug thuis. In de brievenbus een ontzaglijk klein briefje: "Wij zijn langsgeweest. Niemand thuis. Gelieve een nieuwe afspraak te maken."

"Grrr mphfff!" De preparé vliegt de koelkast in en boze vingers hameren op de telefoon. "Hallo! Met de kringloopwinkel..."

Even denk ik eraan de dame aan de andere kant van de lijn de huis vol te schelden. "Ja, 't is voor een nieuwe afspraak."
"Een nieuwe afspraak? Mag ik uw naam?"
"Frank."
"Oh ja, de meneer uit Bissegem..."
"Ja, de meneer uit Bissegem."
"Ik zie dat onze mensen vandaag nog bij u langs komen."
"Ze zijn hier net geweest. Maar ik was niet thuis. Ben 10 minuten op boodschappen geweest..."
"Ai, ja da's pech. Wilt u nu een nieuwe afspraak?"
"Dôh! Ja, graag. Daarom bel ik."
"Past volgende week woensdag?"
"Neen."
"In de namiddag? Tussen 13u en 17u?"
"Ah, zijn er uren bijgekomen op het werk? Vandaag zouden ze voor vieren komen... Maar neen, woensdag kan ik niet."
"Ik wil wel vragen dat ze u eerst opbellen vooraleer ze komen."
"Dat zou wel meegenomen zijn. Mischien dat ik dan thuis ben."
"Okay. Ik heb het genoteerd voor volgende week woensdag. Bedankt en nog een prettige avond."
"Maarre..."

Volgende week woensdag dus.

GrrrMmphfff!!!


Mijn excuses voor alle kringloopwinkelfans. Even de frustratie uit mijn lijf geschreven.